lauantai 21. marraskuuta 2015

Mallimummun 90-vuotissynttäreillä

Viikko sitten pääsin onnittelemaan 90-vuotiasta kummitätiäni. Kummitätini on äitini isosisko ja erittäin läheinen ihminen meille kaikille. Oli ilo ja kunnia päästä juhlimaan merkkipäivää hänen kanssaan.

Olen saanut lapsena ja nuorena viettää hänen kanssaan paljon aikaa. Sain vierailla viikonloppuisin yökylässä hänen luonaan yhdessä toisen sukulaistytön kanssa. Ne viikonloput muistan ainiaan! Mirja-kummitätini hemmotteli meitä herkuillaan. Ikinä en pystynyt syömään niin paljon jäätelöä, kun sitä olisi ollut tarjolla. Saimme valvoa toisessa huoneessa niin pitkään kuin halusimme, kunhan vain muistimme supatella hiljaa juttujamme. 

12-vuotissynttäreilläni 1981: Mirja keskellä ja minä oikealla.
Kummitätini ja minä teimme kumpikin ensimmäisen ulkomaan matkamme yhdessä vanhempieni ja enoni kanssa 1981 Sotshiin. Siihen aikaan maailmasta matkustettiin lomalle usein juuri Mustanmeren rannalle. Minä sain jakaa huoneen kummitätini kanssa. Matka oli jännittävä kokemus meille kummallekin. 

Aikuistuttuani olemme pitäneet yhteyttä, mutta vasta viime vuosina olen ymmärtänyt hänen merkityksensä elämälleni. Onneksi ehdin ja olen voinut kiittää häntä kaikesta antamastaan tuesta. 

Haluan ottaa mallia hänen elämänasenteestaan. Elämä ei ole koetellut häntä silkkihansikkain, mutta siitä huolimatta hän on iloinen ja kannustava. Tyttäreni sanoikin osuvasti, että Mirja on hänen idolinsa! Niin minunkin!

Minä vasemmalla ja Mirja tyttärieni keskellä

Kummitätini suostui myös olemaan yrityskuvieni mallina, ja siinäkin roolissa hän oli aivan loistava! Kuvasimme parin tunnin aikana niin sisällä, ulkona kuin toisessa kohteessakin ja aina hänellä riitti intoa viedä homma loppuun asti. Loistava mallimummu!



Annoimme Mirjalle lahjaksi Ikäinstituutin tekemät Kunnon eväät -voimistelukortit, joissa on 52 eri liikettä vuoden jokaiselle viikolle. Mirja on jo ennestään innokas kotivoimistelija ja toivon, että tuosta lahjasta on iloa hänelle koko vuoden ajan.

90-vuotiaan jalkakin voi nousta näin keveästi.

Minun kummitätini on huipputyyppi. Ottakaamme kaikki hänestä mallia!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rakentavat kommentit ja palautteet ovat lämpimästi tervetulleita!